dissabte, 31 d’octubre del 2009

Pràctica blocosfera

En el nostre grup Francisco Caballero, Elisa Capellades, Elena Juncà, Mireia Palomo, Anna Porcar i jo vam decidir crear un bloc conjunt sobre l'ús de les TIC TAC a les escoles.
En el bloc hem anat fent entrades i comentaris sobre aquest tema i cadascú ha signat allò que ha anat fent.

A partir de la creació de la blocosfera hem pogut veure diferents blocs que tracten les TIC-TAC, com el bloc d'en Jordi Adell, el d'en Jordi Vivancos, TIC->TAC, el bloc la mirada pedagògica, d'en Boris Mir o el d'en Celestino Arteta, Educación Tecnológica.

En el meu cas vaig realitzar l'entrada " Las aulas y los libros de texto se digitalizan" i "portàtils a les aules", tots dos tracten sobre el fet de que moltes escoles es plantegen substituir els llibres de text per ordinadors portàtils i com les diferents Comunitats Autònomes es van adaptant a aquest nou fet.
A més he pogut fer comentaris a les entrades que han fet els meus companys: sobre les Pissarres digitals, la informàtica ajuda a les matemàtiques, Això de l'educació " digital" no queda clar.
A més es va crear un petit debat quan es va fer l'entrada sobre l'acomiadament d'un professor pel fet d'utilitzar el bloc a classe.

El fet de crear aquesta petita blocosfera ha estat força interessant per tal de poder adonar-nos d' una manera més pràctica de que tracta una blocosfera.
Entre tots els membres del grup hem decidit que no tancarem el blog sinó que seguirem fent entrades, comentaris i recomanant blocs relacionats amb les TIC TAC.

Seminari(dia 29/10/09 ) debat sobre el calendari escolar

Durant la sessió de seminari del dia 29/10/09 vam fer un debat força interessant sobre la proposta del nou calendari escolar pel curs 2010-2011, que el que preten es començar abans el curs en septembre i donar als infants una setmana de descans al febrer.

Quan vam conèixer la noticia tothom es va posicionar en el no per això vam haver de decidir per sorteig qui seria el si i qui el no.

Els arguments que van donar a favor de la setmana del Febrer van ser:
- La setmana de vacances del Febrer, seria favorable pels professors perquè tindrien temps per preparar les noves activitats.
- Els nens podrien descansar durant una setmana.
- Durant aquesta setmana de descans es propondrien activitats a l'aire lliure pels infants des de la mateixa escola o, els professors donarien deures perquè els infants no perdessin el ritme.
- Es donarien ajuts a les famílies per tal de que poguessin pagar durant aquesta setmana els esplais o activitats que haurien de fer els nens.
-Durant la setmana es realitzarien les sortides programades per fer durant el curs.

El grup que es va posicionar a favor del no va donar les següents raons:
- Durant aquesta setmana de Febrer que farien les famílies amb els nens
- Aquest canvi en el calendari provocaria que les famílies haguessin de pagar excursions, esplais i no totes les famílies s'ho poden permetre a més les ajudes segurament que no arribarien a tothom.
- Si es realitzen activitats durant el curs i també durant la setmana que els nens tenen lliure es pot produir una saturació d'activitats.
- Pot aparèixer el problema de " niños llave y niños agenda" aquells nens que passen sols a casa molta estona o que estan saturats d'activitats extraescolars.

Crec que fer aquest debat va ser interessant perque així podem veure la dinàmica i anar practicant per quan ens toqui fer el debat en gran grup.

dimecres, 28 d’octubre del 2009

Sessió de seminari del dia 27/10/09

Durant la sessió de seminari del dia 27/10/09 tots vam llegir un text amb el que es sentis còmode( article, un conte...) jo vaig llegir el conte de la cigala i la formiga. Després de la lectura l’Anna ens anava dient quins punts s’haurien pogut millorar durant la lectura, en la gran majoria dels casos l’observació que es repetia era la falta de teatralitat a l’hora de llegir el conte, esperem que de mica en mica aquesta vergonya es vagi perdent.

A més vam parlar de les diferents revistes educatives que vam trobar i dels temes que tractava cadascuna d’elles. Algunes de les revistes de les que vam parlar van ser: Guix, In-fàn-cia, cavall fort , reporter.Doc, lacucafera, cuadernos de pedagogia...

Vam poder visitar una pàgina web força interessant on es poden trobar diferents recursos educatius i des de on podem veure programes d’activitats escolars.

Crec que les sessions de seminari en les que llegim en veu alta són força interessants ja que quant més practiquem abans perdrem la por i la vergonya que tenim a parlar o llegir davant de la gent.

divendres, 23 d’octubre del 2009

Tractament d'imatges amb el programa GIMP

Aquesta és la imatge original que modificaré a partir del programa GIMP.
Té una grandària de 3072 x 2304 píxels i una resolució de 72ppp



Per tal d'eliminar un element de la classe ( els murals de les finestres) el que he fet ha estat:
- He seleccionat a la capsa d'eines l'icone del rectàngle i amb aquest he seleccionat la part que volia copiar, he anat a la opció, editar, he selccionat copiar i selecciono la part que vull copiar, a edita selecciono la opció pegar i ja tinc la imatge modificada.


Aquesta imatge l'ha he escalat, modificant-li l'alçada i l'amplada.
Per tal d'escalar la imatge he seleccionat la opció imatge, escala i he modificat l'alçada i l'amplada de la imatge ( 407 x 305 ) i una resolució de 72 ppp

Aquesta és la mateixa imatge retallada.Per tal de retallar la imatge el que he fet ha estat:
- He anat a la caixa d'eines i he seleccionat l'eina encapça, he seleccionat la part de la imatge que volia retallar i amb el botó esquerre he fet un click, ja queda la imatge retallada.
Ara té una grandària de 2888 x 1464 i una resolució de 72 ppp

dijous, 22 d’octubre del 2009

Seminari dia 20/10/09

Després d’alguns dies sense fer seminari perquè vam estar fent les tutories personals, el dia 20/10/09 vam tornar a començar.
La sessió va començar llegint tots un petit conte del “rellotge de música” , ningú es va escapar de llegir en veu alta.
Després de la lectura l’Anna ens donava algunes idees per poder millorar la lectura com podrien ser:
- A vegades per nervis volem acabar ràpid de llegir. No ens hem de donar pressa s’ha de gaudir del text.
- Quan s’explica un conte cal exagerar, fer molt teatre, per tal de captar la atenció dels nens.
- Quan el text inclou diàleg, és interessant fer dues veus.
- El diàleg no ha de decaure al final de la frase.


Posteriorment i després de la lectura del llibre" educació i vida quotidiana de l'Eulàlia Bosch vam poder posar els nostres treballs en comú així cadascú va poder explicar els assaig que els hi havien semblat més interessant o explicar la seva anècdota personal.
De la sessió del dia 20/10/09 el que més em va agrada va ser la lectura dels contes ja que així tots podem millorar i anar perdent la vergonya de parlar en públic.

diumenge, 18 d’octubre del 2009

comunicació oral,escrita i digital 14/10/09

El dia 14/10/09 a la classe de petit grup de comunicació, oral, escrita i digital vam començar a aprofundir en la descripció i les seves característiques ja que haurem de fer una descripció d'algún company del nostre grup.

La metodologia que es va fer servir per explicar els diferents tipus de descripció i les seves característiques em va semblar molt interessant ja que es va fer d'una manera molt diferent i amena a partir de cançons i poemes.

dilluns, 12 d’octubre del 2009

Misteri

Vaig trucar a en Manel, un amic a qui li agradaven molt les històries de misteri, em vaig passar una bona estona explicant-li tot el que m'havia passat i desconcertat per la història em va dir que ell m'ajudaria sense cap tipus de problema.

Ven ustedes algún ordenador??

Vaig veure aquesta imatge per casualitat en un blog que parla sobre diferents temes d'actualitat educativa
El que més em va impactar d'aquesta imatge és que trenca amb la idea que tenim d'escola ja que aquests infants de la localitat Xinesa de Miao donen classe en una cova natural tot un privilegi per ells tan pel fet d'estudiar en un espai tan fantàtic com per poder tenir accés a l'educació ja que els guerrillers dels països en conflicte tenen com objectiu prioritari bombardejar les escoles i les universitats per evitar que la gent pugui
construir les seves pròpies idees i opinons.
imatge extreta de la web

diumenge, 11 d’octubre del 2009

el vol del borinot i la màquina d'escriure

Cada cop que escolto l'audició "el vol del vorinot" o "la màquina d'escriure" me'n recordo de la sessió del dia 6/10/09 de plàstica en la que haviem de pintar allò que ens sugeria la música amb pintura de diferents colors.
Va estar una classe molt divertida, a més de que sempre agrada tenir classes més dinàmiques com va ser a
questa

dijous, 8 d’octubre del 2009

Seminari ( sessió dia 6/10/09)

El dia 6/10/09 vam començar la sessió de seminari llegint uns contes molt curtets per tal de que a poc a poc ne'm practicant per quan ens toqui fer les diferents exposicions orals. De les dues lectures que s'han realitzat hem pogut adonar-nos de que:
  • Les lectures han de ser lentes per tal de que el receptor ho entengui bé, i és important anar fent pauses.
  • Cal que le to sigui l'adequat.

A més hem acabat l'activitat sobre els records positius i negatius que cadascú té sobre un porfessor que hagi tingut, aquesta activitat m'ha semblat força interessant per veure actituds de diferents professors que no s'han de cometre

Posteriorment hem llegit una article sobre actualitat educativa en la que es parlava del Premis Catalunya d'Educació entre els guardonats amb aquest premi es troba l'Escola de Mestres Blanquerna ja que "ha contribuït a construir una escola de qualitat al servei de la societat catalana i que s’han distingit per la defensa dels seus valors"

dissabte, 3 d’octubre del 2009

Sessió de blink (1/10/2009)

A la sessió del dia 1/10/09 ens vam juntar diferents grups de seminari per fer una sessió de blink.
La sessió ha estat força interessant i d'ajuda perquè el blink és una eina molt utilitzada i s'ha de conèixer molt bé el seu funcionamet.
Durant la sessió vam poder veure:
  • Com enviar un correu electrónic a partir del blink, buscar els contactes a qui es vol enviar, i sobretot hem d'estar segurs de que hem adjuntat l'arxiu.
  • Com buscar a persones que t'interessin per mitjà del buscador en el cas de que no coneguem el seu mail.
  • La utilització del catàleg de la Biblioteca virtual Blanquerna per tal de saber si un llibre, revista està disponible i a quina secció es pot localitzar.

Posteriorment vam fer una pràctica buscant nosaltres al cercador diferents llibres i revistes sobre diferents temes proposats.

La sessió ha anat molt bé crec que en general a tots ens ha servit per aclarir dubtes que poguéssim tenir sobre el blink o a fer servir les diferents aplicacions, jo per exemple no sabia com utilitzar el catàleg de la biblioteca i ara després de la sessió em va quedar bastant clar.

dijous, 1 d’octubre del 2009

Segona Sessió de seminari (29/09/2009)

El dia 29/09/09, durant el seminari, vam parlar sobre com portem les primeres setmanes, la veritat és que la sensació general és d’angoixa, esperem que a poc a poc aquests nervis vagin passant .

A més ens han repartit el guió del llibre “educación i vida quotidiana ” per tal de que podem anar fixant-nos en les detalls més interessants del llibre i anem reflexionant sobre la lectura d'aquest.

Posteriorment i després de la lectura de l’article"adiós, verano, hola, soledad " cadascú ha pogut opinar sobre l'article i el fet del que parla. A partir d’aquest article hem pogut arribar a algunes reflexions com:

·Un dels aspectes positius de la crisis econòmica que estem vivint és que, alguns nens passen més temps amb els seus pares degut a que aquests no poden fer front a més despeses econòmiques.
· Les activitats extraescolars són positives si tenen un objectiu , a més, el nen s’ha se sentir agust realitzant-la.
· El terme “nen clau” aquells nens que després de l’escola es queden a sols a casa, mirant el televisor o jugant amb l’ordinador.
· Els pares tenen un comportament d’amiguisme amb els seus fills ja que se senten culpables de no tenir temps per ells.

Després cadascú va escriure un record positiu i un negatiu d’algun professor que va tenir a la seva etapa escolar.
Vam començar llegint els records negatius i el que em va cridar l’atenció és que la majoria tenia més records negatius que positius. Aquesta activitat encara no l’hem acabat però m’està semblant força interessant .
Durant aquesta sessió de seminari em vaig trobar molt agust ja que tothom es va expressar i va dir la seva opinió.