Primer la directora del centre Carme Castelltort ens va fer una xerrada ens va situar a l'escola en el contextr del barri i després ens va parla del caràcter pròpi del centre.
L'escola està molt arrelada al barri, va ser un centee pioner en molts aspectes i un d'ells va ser tenir piscina coberta on quasi bé tot el barri de Bellvitge va aprendre a nedar, però quan es va crear el pavelló Municipal, també amb piscina coberta, es va decidir crear en aquest espai el CETEI que "permet la formació, orientació i acompanyament als adults que estan en el mercat laboral i han de desenvolupar, reciclar-se i/o millorar la seva situació professional, i per aturats que volen arribar al mercat laboral".
L'escola desglosa la formació en 4 aspectes claus:
- Formació acadèmica: aprendre a aprendre: es preten que els alumens siguin capaços d'estudiar i comprendre.
- Formació personal: aprendre a ser : estimulació de l'alumne per tal de qua aprengui a desenvolupar les seves capacitats i tenir recursos.
- Formació social: aprendre a conviure: aprendre a conviure amb els altres.
Pel que fa a l'organització de l'etapa d'Educació Infantil està dividida en dues etapes:
- Preescolar que dura dos anys ( p3- p4 )
- Cicle inicial que dura dos anys( p5-1r)
Els principis bàsics que l'escola potencia en l'Educació Infantil són:
- Procurar que l'infant se senti estimat, respectat i escoltat. Els moments més importants pels nens són l'acolliment i el període d'adaptació per això s'esforçen per tal de que els nens no els hi sigui una situació dificil.
- Respectar el nivell maduratiu de cada nen, atenent als diferents ritmes d'aprenentatge.
- Despertar l'interés per aprendre per això es realitza: treball per projectes, treball per racons, es dóna molta importància al joc, plàstica, incorporació de les TIC a l'aula ja que ajuden a motivar i a la comprensió, treball cooperatiu.
Després de la xerrada vam poder veure com es treballa a l'escola.
En el meu cas potser el que més em va cridar l'atenció va ser la organització, ja que els grups es divideixen formant petits grups i cadascun realitza una activitat diferent ( miren contes, juguen en racons, realitzen activitats amb els ordinadors...).
Potser una de les coses més sorprenents és que nens tan petits ja estiguin tan integrats en les TIC, a quasi bé totes les aules es podien veure als nens treballant en pissarres digitals o PDI's on treballaven i dibuixaven de manera individual.
Creec que la visita a aquesta escola ha esta molt inrriquidora pel fet de ens hem pogut adonar de que no és tan extrany que nens de infantil treballint amb pissarres digitals o PDI's.
les imatges utilitzades són pròpies
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada