dimecres, 2 de desembre del 2009

seminari (1/ 12/09) Parlem de la pel·lícula Ágora

Ahir a la sessió de seminari ( 1 /12 /09) vam realitzar dues activitas, vam comentar la pel·lícula Àgora i vam fer una explicació de l'activitat que cadascú va poder realitzar de manera lliure el dia d'activitats extraordinàries.

Durant l'activitat es van comentar diferents temes, com podrien ser :
l'argument de la pel·lícula que es podria resumir com dos mons, la filosofia i la ciència, contraposat i incompatible amb la religió.

A més vam poder adonar-nos de tots els temes que es tracten en la pel·lícula com podrien ser:
  • ciència
  • filosofia.
  • convivència.
  • tolerància.
  • imposició
  • el dot de paraula
Pel que fa al llenguatge audiovisual ens podem adonar que el que s'utilitza en questa pel·lícula és força interessant alguns dels aspectes que a mi més em van agradar quan vaig veure la pel·lícula van ser :

  • La repressentació de Alexandria és molt acurada i crec que reflexa molt bé la realitat del moment.

  • Hi han plànols molt interessants com els moments de lluita, que es fan plànols des de adalt i es veu petits a tots els ciutadans.

  • Quan fa els zooms de l'espai i situa a Alexandria en un punt del planeta.
A més em vaig poder adonar de que Amenàbar no es basa en fets reals ja que moltes coses de la pel·lícula en realitat van ocórrer d'una altre manera. Alguns dels aspectes que si que van ocórrer en realitat són, per exemple:
  • Hipatia no va ser assassinada sent una jove bella de 38 anys, sinó que tenia 61 anys.

  • Sinosio de Cirene, a qui en la pel·lícula se li fa traïdor i còmplice en l'assassinat de la filosofa, va morir dos anys abans que ella, així que és impossible que tingués res a veure amb la seva mort.

  • Hipatia mai va ser directora de la Biblioteca d'Alexandria.
A l'hora de parlar de l'activitat realitzada durant la setmana extraordinària, vam poder conèixer les diferents posssibilitats que n'hi han. Hi van haver visites de tot tipus, ( el museu de la xocolata, el museu picasso, al Cosmocaixa, a l'Aquarium).
En el meu cas vaig assistir a una obra de teatre realitzada en una ludoteca, durant la hora del conte.
Amb aquesta activitat m'he pogut adonar de que les ludoteques i les biblioteques també ofereixen activitats educatives i a més fa que els nens puguin compartir les emocions que els hi produeix l'obra amb els seus pares.

Aquest seminari m'ha semblat interessant he pogut conèixer diferents punts de vista sobre la pel·lícula Àgora i conèixer diferents llocs on també s'ofereixen programes educatius.



imatge extreta de la web

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada